fries scheepvaart museum
Oan 'e Wyn - combi-bezoek aan het Afsluitdijk Waddencenter

Wat heeft de komst van de Afsluitdijk betekend voor de scheepvaart? Ontdek het in het 'Oan 'e wyn' combi-arrangement met het Afsluitdijk Wadden Center. Daar zie en beleef je hoe we met de bouw van de dijk, het achterland beschermen tegen stormen en overstromingen. Maar hebben de schippers ook zoveel profijt van de Afsluitdijk, of levert het juist nog meer uitdagingen op?

Dit combi-bezoek start in het Afsluitdijk Wadden Center. Je wordt ontvangen met koffie/thee/limonade en oranjekoek. Daarna bezoek  je op eigen gelegenheid de expositie met de 2Discover audiotour.

Na een heerlijke lunch in Restaurant Skom, met prachtig uitzicht op het IJsselmeer, vertrek je naar Sneek. Daar bezoek je op eigen gelegenheid het Fries Scheepvaart Museum, al dan niet met audiotour. Het is ook mogelijk je arrangement uit te breiden met een rondleiding. Je sluit af met een kopje koffie/thee of glaasje limonade in het museumcafé.

Dit arrangement kost € 37,45 per persoon en is te boeken vanaf 2 personen.

Hierbij inbegrepen zijn de entree voor beide instellingen en de catering. De lunch bestaat uit 2 divers belegde broodjes, handfruit en melk/jus d'orange. Wil je er een rondleiding bij, dan kost dit € 4,- extra per persoon. Het is ook mogelijk om dit arrangement te starten in het Fries Scheepvaart Museum, en voor de lunch naar het Afsluitdijk Waddencenter te vertrekken. Vooraf reserveren bij het Aflsuitdijk Wadden Center is noodzakelijk.