Wat te doen in Sneek

Sneek is een supergezellige Friese stad waar veel te doen is. Het is daarom ook niet gek dat er elk jaar weer duizenden toeristen Sneek bezoeken. Sneek staat bekend om de Sneekweek, maar in deze stad is veel meer te beleven! Zo heeft Sneek talloze leuke winkeltjes en zijn er gezellige grote terrassen in het centrum te vinden, die zomers vaak voorzien worden van livemuziek. Ben je benieuwd wat er allemaal te doen is in Sneek? Lees dan vooral verder!

Bezoek het Fries Scheepvaart Museum

Wanneer je op zoek bent naar een leuk cultuur uitje om te doen in Sneek is het Fries Scheepvaart Museum erg geschikt. Het museum bevindt zich aan een van de mooiste grachten, midden in het centrum, van Sneek. Het museum laat de geschiedenis van de Friese scheepvaart zien door middel van diverse scheepsmodellen, schilderijen en andere voorwerpen in de verschillende museumzalen. Naast de Friese Scheepvaart kom je ook de geschiedenis van Sneek en de omgeving te ontdekken in het Fries Scheepvaart Museum.

In dezelfde straat als het Fries Scheepvaart Museum is de populaire ijssalon MIN12 te vinden, waar je na afloop een heerlijk ijsje kunt halen.

Top 8 activiteiten te doen in sneek

1. Sneekweek

Sneek staat bij veel mensen bekend om de Sneekweek, dit is dan ook het evenement van het jaar in Sneek. Het is een zomerweek vol met muziek, zeilwedstrijden, theater, cultuur en nog veel meer.

1. Fries Scheepvaart Museum

Het Fries Scheepvaart Museum mag zeker niet ontbreken in de top 8 activiteiten te doen in Sneek. Het is een perfect uitje voor jong en oud om meer te ontdekken over de geschiedenis van de Friese Scheepvaart en watersportstad Sneek. Kies bijvoorbeeld voor een gezinsroute met een speurtocht voor kinderen of gratis audiotour om nog meer te leren over de tentoongestelde voorwerpen in het hele museum.

1. Rondvaart

Een ander leuk uitje in Sneek om te doen is een rondvaart in de binnen grachten van het centrum van Sneek. Ontdek de stad terwijl je relaxt op het water, onder het genot van een hapje en een drankje.

1. Winkelen

Wanneer je graag wilt shoppen is Sneek een perfecte stad, met allerlei verschillende winkeltjes in een erg gezellig centrum. Daarnaast kun je tijdens het winkelen lekker even pauzeren op een van de gezellige terrassen in het centrum van Sneek.

1. Waterpoort

De Waterpoort is dé bezienswaardigheid in Sneek en is waarschijnlijk rond 1492 gebouwd. Vroeger diende de Waterpoort als afsluiting op het water om naar de stad te komen. Tegenwoordig is de Waterpoort het symbool van Sneek. Je kunt zelfs een stadswandeling doen, waarbij je IN de Waterpoort mag kijken. Wist je dat er vroeger iemand gewoond heeft daarboven?

1. Theater Sneek

Het theater van Sneek is een ware blikvanger in de stad van Sneek. Het licht wat je hoog op het gebouw ziet geeft aan welk genre die avond speelt. Zo staat de kleur rood voor toneel en groen van cabaret.

1. Rijksmonument Martinikerk

De Martinikerk in Sneek is het grootste middeleeuwse gebouw in Sneek. De kerk kun je van veraf al zien, niet te missen dus! De kerk is prachtig van binnen en mag zich Rijksmonument noemen. Zeker de moeite waard om te bekijken!

1. Escape Rooms

Ben je op zoek naar een uitdagend en spannend uitje om te doen in Sneek? Dan zijn de Escape Rooms in Sneek wat voor jou! Alles draait hierbij om teamwork, het is daarom een leuk uitje om te doen met bijvoorbeeld je vrienden, familie of collega’s.

Bezoek het Fries Scheepvaart Museum

Wil je iets leuks doen in Sneek en bijvoorbeeld graag het Fries Scheepvaart Museum bezoeken? Dan kun je hier de tickets vinden voor het museum. Heb je nog vragen of wil je graag meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.